W Choszcznie trwa dodatkowa wymiana toru dziesiątego oraz rozjazdów

W marcu 2022 roku w Choszcznie prowadzone są  jeszcze prace przy wymianie odcinka toru numer dziesięć oraz dwóch rozjazdów w głowicy rozjazdowej na osiedlu południowym. Tor dziesiąty zawsze był torem trakcyjnym służącym głównie do przepuszczania różnych serii lokomotyw oraz wystawiania i odstawiania na tory składów pociągów, który wyposażony jest również w sieć trakcyjną. Tor ten był najbardziej eksploatowanym torem ze wszystkich torów na całej stacji, który prowadził na różne grupy torów do kliku bocznic stacyjnych. Podczas remontu stacji nie został ujęty i zaplanowany do całkowitej wymiany. Na całym odcinku tor jest bardzo w złym stanie technicznym gdzie zostało odciętych wiele rozjazdów, które są obecnie nie potrzebne ponieważ wszystkie tory boczne zostały zlikwidowane a dawniej użytkowane były głównie przez wagonownię i lokomotywownię oraz Bumar w Choszcznie. Spróchniałe drewniane podkłady zostają zastąpione podkładami  betonowymi. Zostają również wymienione nadmiernie zużyte rozjazdy numer 10 i 11 na rozjazdy jeszcze w dobrym stanie odzyskane ze stacji Kolin podczas jej przebudowy. Szkoda tylko, że tor dziesiąty nie zostanie wymieniony w całości lecz tylko na krótkim odcinku. Koszty remontu toru z materiałów z odzysku czy z nowego materiału nie wiele są wyższe. Różnica polega tylko na tym, że nowy tor mógłby posłużyć 50 lat lub dłużej bez remontu a tor z materiałów z odzysku może służyć tylko do 25 lat.

Zdzisław Górski

Komentarze

komentarze