Pierwszy wyładunek wagonów po remoncie torów w Choszcznie

Po rozpoczęciu inwestycji kolejowej na stacji w Choszcznie w 2019 roku wyładunki wagonów na torach ogólnych nr 44 i 46 zostały zawieszone. Na czas remontu torów na choszczeńskiej stacji  zastępczo wyznaczony  został odcinek toru szlakowego na linii kolejowej nr 410 Grotniki Drawskie – Choszczno prowadzący z Choszczna w kierunku miejscowości Gostyczyn.  Po oddaniu części torów po remoncie 29 września 2020 roku pierwszy skład wagonów z nawozem płynnym został podstawiony już pod wyładunek w dniu 26 października na tory ogólne. Odbiorca wagonów Spółdzielcze Przedsiębiorstwo Handlowe „SKR’’ Strzelce Krajeńskie ma w Choszcznie swoją stałą bazę. Szkoda tylko, że po remoncie front ładunkowy na stacji w Choszcznie został skrócony a wszystko za sprawą wybudowanego przejścia podziemnego pod torami  i wybudowanymi do nich pochylniami dla osób niepełnosprawnych, które zajmują dużo miejsca. Gdyby do przejścia podziemnego wybudowano proponowane przez stowarzyszenie szyby windowe zamiast pochylni nie doszło by do skrócenia toru do załadunku  i wyładunku  wagonów  na torach ogólnych.  Przed remontem na tor 44 można było podstawić jednorazowo 22 wagony a po jego remoncie tylko 12 wagonów. To efekt złego projektu i brak uwzględnienia  zmian, które zgłosiło Choszczeńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei „Semafor” zaraz po rozpoczęciu inwestycji w 2019 roku, spójrz key differences tutaj.  Prowadzone inwestycje przez PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji  w Poznaniu oraz Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie nie chciało uwzględnić  żadnych wnoszonych korzystnych zmian do projektu. To nie są wszystkie błędy inwestycyjne, które popełniono na stacji w Choszcznie, o których będziemy często informować.

Zdzisław Górski

Komentarze

komentarze