Wysoki standard kolejowej infrastruktury godny pożałowania na stacji w Choszcznie

Od pierwszego września 2019 roku do drugiej połowy czerwca 2022 roku na stacji kolejowej w Choszcznie prowadzone były prace inwestycyjne mające na celu podniesienie bezpieczeństwa w prowadzeniu ruchu pociągów. Wszystkie prace pomimo rocznego opóźnienia dobiegają powoli do upragnionego końca inwestycji i w niedługim czasie zostanie dokonany końcowy ich odbiór. Nie wiadomo czy jest powód do wielkiej radości z tego powodu czy do śmiechu. Podczas przebudowy stacji nie zaplanowano ważnych elementów infrastruktury kolejowej do przebudowy a biorącej udział w prowadzeniu ruchu pociągów na naszej stacji. Obecnie cała prawa strona stacji jest zamknięta o czym świadczą ustawione tarcze zakazujące wjazdu na tory. Nie został wymieniony na nowy jedyny pozostawiony tor główny dodatkowy nr 8. Zlikwidowano nam tor nr 4 na rzecz budowy szerokiego peronu nr 2 bez wind i dla kogo taki peron ma służyć skoro wybudowano go bez potrzebnych udogodnień. Pozostawiono nie wymieniony zelektryfikowany tor trakcyjny nr 10 w bardzo złym stanie technicznym z odciętymi co kawałek wyeksploatowanymi rozjazdami na bardzo długim odcinku w środkowej jego części. Boczne tory od nr 12 do numeru 22 również nie mogą służyć nawet na odstawianie wyłączonych i uszkodzonych wagonów lub środków trakcyjnych na postój typu ezt lub lokomotyw. Cała głowica rozjazdowa to starocie, po których muszą jeździć różni przewoźnicy kolejowi podstawiający wagony pod wyładunek na ładowni w Choszcznie. Powyrywane krawędzie obrzeża przy torze ładunkowym nr 44 odsuniętego od placu ładunkowego oraz zniszczona asfaltowa duża powierzchnia wraz z drogą dojazdową po pracach inwestycyjnych. Rampa czołowo-boczna przy torze nr 46 dla celów wojskowych również nie zachwyca swoim wyglądem. Obok toru 46 prowadzone były wykopy i układane kable. Prowadzone prace naruszyły strukturę skarpy oraz toru i pilna jest potrzeba oczyszczenia toru z ziemi, który należy uzupełnić tłuczniem i porządne go podbić bo w kilku miejscach tor po opadach deszczu jest mocno zapadnięty. Przy torze nr 3 pozostawiono w ziemi około 15 sztuk pni topoli po ściętych drzewach, które zaczynają rosnąć już na nowo. W tunelu na suficie obok oświetlenia wychodzi rdza bo nie ma porządnej izolacji pomiędzy torami nr 1 i 2. Napisy informujące podróżnych , w którym kierunku trzeba się udać są niewłaściwe.  Schodząc z peronu nr II do tunelu informacja powinna zawierać w prawą stronę wyjście do ul. Kolejowej i Wolności a w lewą stronę wyjście do ul. Gorzowskiej i na osiedle Wysoka. Może ktoś wreszcie weźmie na poważnie nasze uwagi bo to nie przynosi chluby dla osób odpowiedzialnych za taką kiepską inwestycją.

Zdzisław Górski

Komentarze

komentarze