Wyładunki tłucznia w Choszcznie

Na linii kolejowej nr 351 na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie SDA rozpoczęły się prace przy wymianie nawierzchni torowej, które rozpoczęto od 11 czerwca 2017 roku i będą trwały do końca grudnia 2018 roku. W bieżącym roku prowadzone będą prace przy wymianie odcinków torów na szlakach tylko w torach nr 2 a w torach nr 1 rozpoczną się dopiero w 2018r. Do prowadzenia takich prac potrzebne są place na składowanie materiałów sypkich jakim jest  tłuczeń. Nasze Choszczno posiada takie miejsce, które znajduje się na bazie przy torze nr 300. Początek tej bocznicy rozpoczyna się za przejazdem kolejowo-drogowym przy rozebranej lokomotywowni na osiedlu południowym (Betlejem) i kończy się przed przejazdem prowadzącym do miejscowości Gostyczyn. Pierwszy taki skład wagonów tłucznia do Choszczna przyjechał lok. 311D-009 przyprowadzony przez przewoźnika HSL. Sp. Z o.o. w dniu 21 lipca z miejscowości Sulików i został wyładowany. Kolejne składy pociągów z tłuczniem przyjechały 22 oraz 27 lipca z tej samej miejscowości. Takich składów pociągów z tłuczniem na naszej stacji będzie można zobaczyć dużo więcej. Szkoda tylko, że nikt nie chce słuchać i pomóc w remoncie i uratowaniu linii nr 410 Choszczno – Złocieniec na odcinku Drawno – Choszczno (24 km). Jest przecież techniczna możliwość wykorzystania szyn i podkładów zdejmowanych z torów z wymienianej obok linii nr 351 Poznań Główny – Szczecin Główny, po których do tej pory jeździły i nadal jadą pociągi z prędkością 120 km/h a na pewnych odcinkach torów nawet 140 km/h jeżeli konstrukcja taboru na to pozwala.

Zdzisław Górski

Komentarze

komentarze