Utrudnienia na stacji Stargard spowodowane pracami inwestycyjnymi

Stacja Stargard dzisiaj to stacja z dwoma krawędziami peronowymi  z torem numer 9 przy peronie pierwszym i torem numer 7 przy peronie drugim gdzie prowadzony jest obecnie cały ruch pociągów. Na peronie drugim pozostała jeszcze zabytkowa wiata, która na zawsze zginie z krajobrazu tej stacji. Obecnie pozostał jeszcze kawałek starego tunelu podziemnego służącego do przejścia na peron drugi. Całkiem inny obraz stacji znajduje się po drugiej stronie peronu drugiego gdzie prowadzone są prace inwestycyjne. Wybudowany został już częściowo nowy wyższy od poprzedniego wiadukt drogowo-kolejowy w ciągu ulicy Wyszyńskiego. Równolegle do wiaduktu wybudowany jest część nowego tunelu do przejścia podziemnego dla podróżnych z windami dla osób niepełnosprawnych razem ze schodami wychodzącymi na nowo budowany peron numer trzy. Obok ułożonych krawędzi peronowych przygotowane zostało podłoże usypane z kruszywa i utwardzone do układania nowych torów. Wjeżdżając do Stargardu po prawej stronie stacji trwają prace przy kolejnym wiadukcie. Część nowych torów została już wcześniej ułożona. Na wysokich masztach zamontowano specjalne oświetlenie do oświetlania całej grupy torów. Codziennie obraz na stacji się zmienia bo w różnych miejscach w Stargardzie prowadzone są kolejowe prace inwestycyjne.

Zdzisław Górski

 

 

Komentarze

komentarze