Stacja kolejowa Wardyń położona jest w km- 135,462 na linii nr 410 Grotniki Drawskie – Choszczno pomiędzy Choszcznem a Drawnem. W latach 1980 – 1990 była tu jeszcze poczekalnia dla podróżnych oraz kasa biletowa, która dokonywała sprzedaży biletów kartonowych na pociągi pasażerskie. Do obsługi ruchu towarowego służył tor nr 3 za i wyładunkowy z dużym placem ładunkowym gdzie można było składować płody rolne. Ostatnie załadunki buraków cukrowych miały miejsce jeszcze w 1994 roku. Z tej stacji odchodzi tor na bocznicę, na który do 1991 roku podstawiano wagony węglarki z grysem kamiennym oraz wagony cysterny ze smołą dla Rejonu Dróg Publicznych w Choszcznie, z których produkowano masę asfaltową. Stacja posiadała dwie rampy, z których jedna była boczna a druga czołowo-boczna, na której dokonywane były załadunków i wyładunki wagonów ze specjalistycznym sprzętem wojskowym o dużych gabarytach. Z tej stacji odchodzi także kolejny tor na bocznicę o długości ponad 2 km prowadzący do magazynów paliw płynnych. Wagony cysterny z paliwami płynnymi podstawiano tam regularnie do końca 1999 roku. Z tej stacji korzystali mieszkańcy miejscowości Wardyń oraz Rzecko. Wielu z nich wspomina dawne czasy kiedy regularnie kursowało pięć par pociągów tam i z powrotem. Do dnia dzisiejszego pozostała tu widoczna jedna krawędź peronowa świadcząca o zatrzymywaniu się tutaj pociągów pasażerskich. Wielu mieszkańców tych okolic oczekuje od władz rządzących, że znów powrócą tu pociągi i ożywią ich miejscowości.
Zdzisław Górski