Drezyna pomiarowa w Choszcznie.

W dniu 06 maja 2016 r odbyły się kolejne jazdy testowe nowego pojazdu diagnostycznego wyprodukowanego w tym roku przez Zakład Pojazdów Szynowych w Stargardzie. Jazdy testowe odbyły się na trasie Stargard – Choszczno – Stargard.”System pomiarowy nowego pojazdu musi zapewnić pomiar geometrii toru i szyny, wideo inspekcję, skaning elementów infrastruktury, pomiar parametrów sieci trakcyjnej, pomiar przyspieszeń na maźnicach (oddziaływanie dynamiczne), pomiar torowych urządzeń oddziaływania pociągu (pomiar elektromagnesów SHP). Wszystkie systemy powinny być zsynchronizowane z systemem lokalizacji pojazdu pomiarowego. Pojazd powinien osiągać prędkość eksploatacyjną 120 km/h z napędem własnym z zachowaniem funkcji pomiarowych dla tej prędkości. Zakładany zakres wykonywanych pomiarów w roku będzie obejmował ok. 40 tys. km toru. W normalnej, codziennej pracy musi być możliwe wykonywanie pomiarów w pełnym zakresie na długości ok. 400 km torów na liniach sieci PKP PLK. Jazdy pomiarowe wykonywane będą zasadniczo w okresie dziennym, ale z uwagi na możliwość wykonywania pomiarów również w porze nocnej, pojazd powinien być dostosowany do realizacji zadań przez całą dobę. Pojazd ma być też przystosowany do pracy przez cały rok, niezależnie od warunków atmosferycznych.”

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/

DSC_0703 DSC_0704 DSC_0707 DSC_0709 DSC_0713 DSC_0714 DSC_0715

Komentarze

komentarze