Dnia 16.08.2016r w Choszcznie odbyło się spotkanie robocze Choszczeńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei „Semafor” z przedstawicielami Społecznego Komitetu Reaktywacji odcinka linii kolejowej nr 410 Złocieniec – Kalisz Pomorski – Choszczno. Na spotkaniu omówiono dotychczasowe posunięcia w sprawie przywrócenia ruchu kolejowego na zawieszonym odcinku linii kolejowej. Do tej pory zebrano spory materiał, którym się strony podzieliły aby dalej sukcesywnie walczyć w obronie tej linii i przywróceniu na niej ruchu kolejowego. Następnie udaliśmy się na szlak Drawno – Kalisz Pomorski aby na gruncie zobaczyć trwające tam roboty torowe. Po sprawdzeniu na gruncie stwierdziliśmy, że na całym odcinku tej linii są wymienione drewniane podkłady na połączeniu szyn na stykach oraz uzupełnione zostały brakujące łubki i śruby. Od Wojewody Zachodniopomorskiego dnia 02.08.2016r otrzymaliśmy pisemną informację, że ta linia na odcinkach Grotniki Drawskie –Złocieniec oraz Wierzchowo Pomorskie- Drawno jest ujęta do wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym i planowana jest jej naprawa ze środków budżetu państwa. Pytanie co z pozostałymi odcinkami linii kolejowej Złocieniec – Wierzchowo Pomorskie dł. 8,7 km i odcinek Drawno – Choszczno dł. 27km. Pozostawienie takich dziur w linii kolejowej nie daje pełnego zabezpieczenia logistycznego dla potrzeb Sił Zbrojnych RP. Takie podejście Ministerstwa Obrony Narodowej powoduje, że ta linia to w zasadzie obecnie są dwiema bocznicami zakończonymi kozłami oporowymi z powodu braku jej całkowitej przejezdności na długości 82km. Należy rozważyć możliwość zmiany podjętej decyzji przez MON.
Zdzisław Górski