Roboty torowe na linii 410 Grotniki Drawskie – Choszczno

Dnia 16.08.2016r w Choszcznie odbyło się spotkanie robocze Choszczeńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei „Semafor” z przedstawicielami Społecznego Komitetu Reaktywacji odcinka linii kolejowej nr 410 Złocieniec – Kalisz Pomorski – Choszczno. Na spotkaniu omówiono dotychczasowe posunięcia w sprawie przywrócenia ruchu kolejowego na zawieszonym odcinku linii kolejowej. Do tej pory zebrano spory materiał, którym się strony podzieliły aby dalej sukcesywnie walczyć w obronie tej linii i przywróceniu na niej ruchu kolejowego. Następnie udaliśmy się  na szlak Drawno – Kalisz Pomorski aby na gruncie zobaczyć trwające tam roboty torowe. Po sprawdzeniu na gruncie stwierdziliśmy, że na całym odcinku tej linii są wymienione drewniane podkłady na połączeniu szyn na stykach oraz uzupełnione zostały brakujące łubki i śruby. Od Wojewody Zachodniopomorskiego dnia 02.08.2016r otrzymaliśmy pisemną informację, że ta linia na odcinkach Grotniki Drawskie –Złocieniec oraz Wierzchowo Pomorskie- Drawno jest ujęta do wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym i planowana jest jej naprawa ze środków budżetu państwa. Pytanie co z pozostałymi odcinkami linii kolejowej Złocieniec – Wierzchowo Pomorskie dł. 8,7 km i odcinek Drawno – Choszczno dł. 27km. Pozostawienie takich dziur w linii kolejowej nie daje pełnego zabezpieczenia logistycznego dla potrzeb Sił Zbrojnych RP. Takie podejście Ministerstwa Obrony Narodowej powoduje, że ta linia to w zasadzie obecnie są dwiema bocznicami zakończonymi kozłami oporowymi z powodu braku jej całkowitej przejezdności na długości 82km. Należy rozważyć możliwość zmiany podjętej decyzji przez MON.

Zdzisław Górski

DSC_0084 DSC_0085 DSC_0086 DSC_0087 DSC_0088 DSC_0089 DSC_0090 DSC_0091 DSC_0092 DSC_0093 DSC_0094 DSC_0095 DSC_0096 DSC_0097 DSC_0098 DSC_0099 DSC_0100 DSC_0101 DSC_0102 DSC_0103 DSC_0104

Komentarze

komentarze